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  1. 3:Research of One Health
  2. ROH 2016/March

大豆食品の健康増進行動と消費者行動の実証分析

http://hdl.handle.net/10659/4191
http://hdl.handle.net/10659/4191
aa340424-b716-474b-b1da-34bf54a646b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
加藤論文.pdf 加藤論文.pdf (708.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-25
タイトル
タイトル 大豆食品の健康増進行動と消費者行動の実証分析
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 attitude
キーワード
主題Scheme Other
主題 purchasing
キーワード
主題Scheme Other
主題 a chain of causal relationship
キーワード
主題Scheme Other
主題 structural equation model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 加藤, 敏文

× 加藤, 敏文

WEKO 10020

加藤, 敏文

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金, 成洙

× 金, 成洙

WEKO 10021

金, 成洙

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10022
姓名 Kato, Toshifumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10023
姓名 Kim, Sungsu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Soy food products, from the global viewpoint, are one of very important foodstuff to contribute to resolve difficult problems such as natural environment including food resources, social environment dealing with health oriented people and economic environment to pursue the reduction of medical costs. Because soy food products play an essential role in solving three global bottom lines, it is very effective and valuable to elucidate causal relationship of Knowledge, attitude, purchasing and consuming. Clarification of causal relationship becomes clue to increase soy consumption. In the previous studies, there are several research papers which partially verify some results of causal relationship. These results of verification can be refered to set the hypothetical model. In the empirical analysis, research techniques adopted is structural equation model. The results have been verified. In brief, there is a chain of causal relationship of knowledge, attitude and purchasing of soy food products. Moreover, further research should be carried out to resolve a chain of causal relationship, since the previous studies supporting these results have been quite a few. It is no doubt that continual research will contribute to strengthen the relation between health promoting behavior and consumer behavior.
書誌情報 Research of One Health (ROH)

巻 2016/March, p. 1-10, 発行日 2016-03
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Empirical Analysis Regarding Health Promoting Behavior and Consumer Behavior of Soy Food Products
出版者
出版者 酪農学園大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Bulletin
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Ver.1 2023-06-19 08:31:11.288757
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