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  1. 1:大学
  2. 1.農食環境学群
  3. 1.循環農学類
  4. 学術論文(雑誌)

Consumer preferences for three dimensions of country of origin of a processed food product

http://hdl.handle.net/10659/00007021
http://hdl.handle.net/10659/00007021
c09ed9eb-82a7-484f-b189-ff8716459074
名前 / ファイル ライセンス アクション
R-2021-126_sato.pdf R-2021-126_sato.pdf (1.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2022-02-21
タイトル
タイトル Consumer preferences for three dimensions of country of origin of a processed food product
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Country of origin
キーワード
主題Scheme Other
主題 Best worst scaling
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumer valuation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Country of growing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Country of processing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Country of the company
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Country of origin
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Best worst scaling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumer valuation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Country of growing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Country of processing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Country of the company
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Aizaki, Hideo

× Aizaki, Hideo

WEKO 22026

Aizaki, Hideo

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佐藤, 和夫

× 佐藤, 和夫

WEKO 243
教員総覧 9305

en SATO, Kazuo

ja 佐藤, 和夫


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 【Purpose】The production process of processed food products may involve several countries. This multi-dimensionality of the country of origin (COO) may affect consumer preferences for the products. We apply Case 2 best–worst scaling to measure Japanese consumers’ preferences for three dimensions of the COO of a vegetable juice product.【Design/methodology/approach】The three dimensions of the COO include these: the country where the raw materials of the product were grown (the country of growing), the country where the raw materials were processed (the country of processing) and the country where the food company producing the product is headquartered (the country of the company). Japan, Australia, Thailand and China are the countries considered for the three COO-related attributes. Sixteen juice products (profiles) were created from the three four-level attributes. A survey queried 416 consumers to select the best and worst ones from among the three attribute levels shown in each profile.【Findings】The average utility of the country of growing is the highest among those of the three COO-related attributes. However, consumers evaluate the country of growing as the least preferred among the three attributes with respect to a country with a negative food quality reputation.【Originality/value】This is the first Case 2 best–worst scaling study to measure consumer preferences for the three dimensions of the COO of processed food products. It suggests marketing strategies for domestic and international juice companies.
書誌情報 British Food Journal

巻 122, 号 11, p. 3361-3382, 発行日 2020
ISBN
識別子タイプ ISBN
関連識別子 0007-070X
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1108/BFJ-10-2019-0762
権利(URI)
権利情報 http://creativecommons.org/licences/by/4.0/legalcode | http://creativecommons.org/licences/by/4.0/legalcode
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Emerald Publishing Limited
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
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Ver.1 2023-06-19 07:35:35.933360
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